Blogi

ENDA LOOMULIKU RÜTMI LEIDMINE

Ma olen endiselt oma hetke lemmikraamatu Paus lummuses. Sealt sain iseenda jaoks esmase alge, et otsida üles oma loomulik rütm.
Meie kõigi kehades on OMA loomulik rütm, mis on koos aastaaegadega pidevas muutumises. Me oleme ühenduses loodusega (päikesega) ja sealt tuleva valguse ja energiaga. Meie loomulikud rütmid järgivad looduse ringlust. Bioloogiline kell, ööpäevarütmid töötavad 24- tunnise tsüklina reguleerides und, söögiisu ja kehatemperatuuri. Näiteks öösel magades toodab meie keha melatoniini, et saaksime uueneda, taastuda, puhastada keha mürkidest ja taastada rakud. Hommikul ärgates toodab keha kortisooli (stressihormooni), mis aitab meil ennast voodist püsti lükata.

Päevad on justkui miniaastajad – hommik on kevad (yang energia), mil on aeg ärgata, päev on suvi (yang energia), mil on aeg luua ja kasvada, õhtupoolik on sügis (yin energia) kus on aeg muutuda rahulikumaks ja nö saakkoristada ja öö on kui talv (yin energia), mis on mõeldud puhkamiseks ja taastumiseks.

Ehk kui selliselt mõelda on tegelikult 1. jaanuaril antud uusaastalubadused mõistlikum anda hoopis märtsis, sest siis on meie keha jaoks õige aeg taas ärgata ja asuda tegutsema. Meil on kevadel tunduvalt rohkem energiat, elujõudu ja tahet luua ja saavutada kui talvel. Aga seda muidugi ainult juhul kui oleme talvel (ka öösel) tegelikult ka puhanud ja taastunud…

Kui sa soovid oma loomulikku rütmi leida proovi vastata järgnevatele küsimustele:
1. Millal on sinu loomulik ärkamiseaeg?
2. Milline aeg päevast on sulle söömiseks sobivaim?
3. Millal eelistab su keha magama jääda?
4. Kui pikka und sa vajad?
5. Millal su energiatase langeb?
6. Millal on sinu jaoks parim aeg töötamiseks?

Vasta neile küsimsutele nö värske pilguga. Võtta endale aega (ca nädal), et seda loomulikku rütmi üldse leida, sest me oleme enda rütmi tapnud normide,reeglite, toidu (kohvi, suhkru, alkoholiga) ja sellega kuidas peaks olema. Samuti küsi endalt neid küsimusi igal aastajal uuesti, sest me oleme loodusega kooskõlas ja talvel vajame rohkem aega puhkuseks kui suvel jne.

Lisan juude ka podcasti soovituse, mis räägib hooajalisest toitumisest. Dr Chatterjee podcast Feel Better Live More- #102 Why you should change your diet with the season with Dallas Hartwing

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga