Blogi,  Retseptid

Õunakoogi Kolmapäev

Sellest pidi tulema küll 1. septembri tähistamise õunakook, sest just eile oli mul tõeliselt tugev uute alguste ja uue hingamise tunne. Kuid õnneks on elu nii imeline, et teda on suur rõõm tähistada igapäev ning selles imelises voolamises sünnib hoopis Õunakoogi Kolmapäev.

Minu isiklik koogipolitsei tiim on koogi juba heaks kiitnud niiet, soovin Sulle mõnusat katsetamist. Retsept on ülilihtne ja kiire nagu minu puhul ikka🤫…

Koogi valmistamiseks läheb sul vaja:
⭐6 tk Kalevi täistera digestive küpsiseid
⭐400g vanillimaitselist kohupiima
⭐3 muna
⭐30 g võid
⭐5 väiksemat koduaia õuna (ca 250g puhastatud õunu)
⭐kaneeli

Pudista küpsised käte vahel (või kui sul juhtub olema, siis köögi kombainis) võimalikult väikesteks tükkideks, sulata pliidil või ning kalla see küpsiste peale ning sega ühtlaseks massiks. Vooderda 24cm koogivormküpsetuspaberiga ning suru küpsise-või segu nüüd koogivormi põhja. (Kui sa soovid veidi tervislikumat koogipõhja, piilu mu kohupiimakoogi retsepti. 😉)

Seejärel klopi munad vahtu ning lisa seejärel segule kohupiim. Sega ühtalseks massiks ning vala koogipõhja peale.
Nüüd on aeg koogi kõige toredamaks osaks – õunade puhastamiseks, kui sul on haara keegi tore inimene appi või suuna ta kohe alguses õunu puhastama. 😉 Lõika õunad peeneteks viiludeks ning aseta kohupiimasegu peale, mida rohkem, seda uhkem ning viimaseks raputa üle kaneeliga.

Pista nüüd kook umbes 35 minutiks ahju 180C juurde ja naudi.
Pro tip: Serveeri soojalt koos La Muu vanilli või kondenspiima jäätisega😋

Kogu koogi kaloraaž tuli 1444kcal, millest 36% olid süsivesikud, 46% rasv ja 18% valk. See teeb ühe koogitüki (kui jagada kook kaheksaks) kaloraažiks 181kcal, millest 16,3g on süsivesikud, 9,4g rasv ja 8,1g valk.
PS! Muidugi oleneb täpne kaloraaž sellest, millist kohupiima ja millist koogipõhja (piilu kohupiimakoogi retsepti) sa kasutad. 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga